EXPERIÈNCIA D'AULA: TREBALLEM LES EMOCIONS
Hola nens i nenes!
Avui us porto una nova experiència a l’aula en relació amb les TIC i les
emocions, s’anomena “Treballem les emocions”. Aquesta experiència consisteix a
reconèixer les nostres emocions, com ens sentim en cada moment. En primer lloc
es presenta als infants el racó de l’estat d’ànim, en el qual hi troben tres
espais diferents, cada espai representa un estat d’ànim (trist, enfadat,
content). Cada matí, els infants hauran d’agafar la seva fotografia i posar-la
en un dels espais, segons com es trobin. També es treballaran a partir de les
expressions facials les diferents emocions, amb jocs i apps. Una de les apps
que s’usen és el tocuh emotions, per
a treballar la identificació d’expressions facials associant-les amb emocions.
Una altra activitat és la d’imitar davant el mirall les diferents expressions
facials que han après anteriorment i relacionar-les amb la seva emoció. Sempre
que el nen o la nena vulgui, podran canviar la seva imatge a un altre espai.
Els objectius d’aquesta experiència són els següents:
®
Identificar les
diferents emocions.
®
Identificar el
propi estat d’ànim en un moment donat.
®
Discriminar les
emocions a partir de les expressions facials.
®
Expressar les
pròpies emocions associant la pròpia imatge amb el pictograma corresponent.
Aquesta activitat està dedicada a alumnes d’Educació Infantil, treballa
l’àrea de descoberta d’un mateix i dels altres i treballa l’ús de les TIC i les
TAC a partir de diferents apps.
Enllaç a l’experiència d’aula:
Hola Ariadna!
ResponderEliminarÉs una manera molt atractiva per aprendre a reconèixer com se senten i, suposo, que en cas que canviï d'estat d'ànim, podrà explicar i compartir amb la resta de companys el perquè i entre tots ajudar-lo a sentir-se millor.
Hola Ariadna!
ResponderEliminarQue divertit! És un bon mètode per jugar amb els nens i que identifiquin com es senten i quin és el seu estat d'ànim. El fet que més m'ha agradat és que ho puguin compartir amb la resta de companys, això és molt enriquidor.